قهرمان كشتی آزاد جهان: توقعات مردم مسوولیت مرا سنگین تر كرده است
نوشته شده توسط : boudika

'مهدی تقوی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: كشتی ایران، روزهای سخت و حساسی را پیش رو دارد كه انتظارات مردم از ملی پوشان كشتی آزاد و فرنگی ایران در بازی های المپیك 2012 لندن، مسوولیت تمامی آنان را سنگین تر كرده است.

وی افزود: من نیز به عنوان یكی از ملی پوشان اعزامی به بازی های المپیك هم اكنون تمرینات سخت و پرفشاری را پشت سر می گذارم تا در بازی های المپیك لندن، سربلند حاضر شوم چرا كه مردم ورزش دوست و اهالی كشتی، حساب ویژه ای روی كاروان كشتی ایران در بازی های المپیك باز كرده اند و از این ملی پوشان انتظار كسب خوش رنگترین مدال ها را دارند.

كشتی گیر وزن 66 كیلوگرم تیم ملی كشتی آزاد ایران با اشاره به تفاوت میدان المپیك با دیگر مسابقات معتبر بین المللی تصریح كرد: بازی های المپیك، كارزار بزرگ و نفس گیری است كه با هیچ میدان دیگری قابل قیاس نیست. بسیاری از بزرگان كشتی دنیا

ناباورانه در المپیك ناكام مانده اند و در مقابل برخی از تك ستاره ها و كشتی گیران گمنام نیز توانسته اند نا باورانه به مدال المپیك دست یابند و نامشان را در تاریخ ورزش جهان جاودانه كنند.

تقوی، حریفان اصلی خود در بازی های المپیك را از تمامی قاره ها خواند و گفت: به هیچ عنوان نمی توان حریفان اصلی وزن 66 كیلوگرم را فقط از چند كشور محدود نام برد چرا كه در این وزن، هم حریفان آسیایی و اروپایی قدرتمندی حضور دارند و هم مدعیان نامدار و توانمندی از كشورهای مختلف به المپیك می آیند و طبیعی است همین مساله، فشار و حساسیت پیكارهای این وزن را دو چندان می كند.

قهرمان پیكارهای كشتی قهرمانی سال های 2009 و 2011 بزرگسالان جهان در دانمارك و تركیه در خاتمه با اشاره به تاثیرات منفی توقعات غیرمنطقی از كشتی گیران المپیكی گفت: تمامی ملی پوشان المپیكی در حال تمرین و آماده سازی هستند تا با سربلندی از این میدان سرنوشت ساز خارج شوند اما توقع و انتظارات غیرمنطقی و نا معقول می تواند روحیه و انگیزه آنان را تحت تاثیر منفی قرار داده و توان واقعی آنان را دچار مشكل سازد.

ورزشی. ** 9162 ** 1589





:: برچسب‌ها: هندوستان , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: